hyvinvointi

Hyvinvointi viittaa yleiskielessä vaurauteen ja hyvään terveydentilaan. Yhteiskunnallisena käsitteenä hyvinvoinnille on erilaisia määritelmiä ja mittareita. Hyvinvoinnilla viitataan toisaalta yksilöiden subjektiiviseen kokemukseen omasta ja läheistensä elämänlaadusta ja toisaalta myös eri kansakuntien ja väestöryhmien objektiivisesti mitattavissa oleviin aineellista ja sosiaalista hyvinvointia kuvastaviin osa-alueisiin kuten käytettävissä oleviin tuloihin, terveydenhuollon ja koulutuksen saatavuuteen sekä tasa-arvoon.

Hyvinvoinnin aineellista pohjaa voidaan kuvata elinolojen käsitteellä. Yksilöllisiksi hyvinvoinnin osatekijöiksi luetaan esimerkiksi terveys, sosiaaliset suhteet, itsensä toteuttaminen ja onnellisuus. Hyvinvoinnin eri osatekijät tukevat yleensä toinen toistaan.


Hombli – Yksinkertaisuuden voimaa – Huoletonta elämää hyvinvointiasi parantamalla

Hombli tarjoaa täydellisen älykoti-ratkaisun kaikkiin suomalaisiin koteihin Joulukuu, 2021 – Olemme iloisia voidessamme esitellä suomalaisille Homblin, hollantilaisen brändin, joka luo huolettoman elämän parantamalla hyvinvointiasi kotonasi. Hombli loistaa rakentaessaan automaattisia rutiineja tuomaan mielenrauhaa, raitista ilmaa ja luonnonvaloa, jotta voit pysyä kunnossa (sisä- ja ulkotiloissa), kameroita ja älykkäitä ovikelloja turvaamaan kotiasi ja pitämään yhteyttä perheen, ystävien ja jopa ... Lue lisää

Yksilöllinen vaate ei välttämättä ole kallis

Yrityksille on ollut saatavilla mahdollisuus tilata vaatteita omilla merkinnöillä, ja itseasiassa sama mahdollisuus on ollut aina myös yksityisillä henkilöillä ja totta kai myös yhdistyksillä. Mitä sitten oikeasti vaatii, että yritys voi tilata esimerkiksi t-paidat tai colleget työntekijöilleen, vaikka firman logolla ja työntekijän nimellä? Firman logo Jos firman logoa ei varsinaisesti ole, vaan käytetään vain yksinkertaisesti ... Lue lisää

Suomalaiset viettävät yhä enemmän aikaa kylpyhuoneessa vain ollakseen yksin

Kylpyhuone on muuttunut arjen huoltotilasta kodin sydämeksi – rauhoittumisen paikaksi, jossa haluamme viihtyä ja viettää aikaa. IDO-tuotteita valmistavan Geberitin kyselytutkimuksen* mukaan suomalaiset hakevat kylpyhuoneesta yhä enemmän omaa rauhaa. Tammikuussa 2021 tehdyssä kyselyssä 38 prosenttia suomalaisista kertoi viettävänsä toisinaan ylimääräistä aikaa kylpyhuoneessa vain saadakseen hieman omaa aikaa. Vuotta aikaisemmin samoin vastasi 29 prosenttia. “Oma aika ja kylpyhuoneen ... Lue lisää